Ett väder för swing

Standard
Man bor definitivt i fel del av världen. Även om det är den bästa delen att finnas i gällande det här landet. Nära till Köpenhamn och allt.

 

Men… vad i helskotta skall vi med snö till? Kallt och jäkligt. Spela golf är inte att tänka på, även om Sofiedal har en fantastiskt välskött anläggning. Men har man inga vinterdäck på bilen får man ju stanna hemma. Förra vintern klarade jag mig utan, men nu är det väl lite kris. Men kanske jag kan klara mig fram till den 8 januari utan? Då bär det av till den sedvanliga och välförtjänta vintervilan, tre veckor i Thailand tillsammans med Bosse och Eva och i år också deras två grabbar.

Och för första gången skall jag faktiskt ta med mig golfbagen. Med en ny knäled och det ena ögat fritt från grå starr har jag ju efter tolv år kunnat återuppta det hemska spelet som också är så förbannat roligt. I alla fall ibland.

”Jävla gubbsport, kommer jag aldrig att börja med”, sa Bosse när jag fick klubborna i 50-årspresent. Både dom klubborna och jag är ju numera panschisar. Och Bosse är den störste golffreaken av alla!

Vad gör man då en vinterlördag i Malmö? Jo, det blir Palladium i eftermiddag. Roger Berg Big Band i swingkonsert med vännen Sixten Nordström som presentatör. Någon form av privat spelning som Roger Berg utbjöd några biljetter till. R3B är alltid höjdartillställningar och det finns nog anledning att återkomma.

Nu skall jag lämna in en Harrry Boy till V75 på Bergsåker. Det kan ändå aldrig bli sämre än dom egna tipsen…

peter-k227

 

 

 

PETER KASTENSSON

 

Kommentera

